|
|||||||||
van Ben |
|||||||||
In
1972 kwam mijn eerste Liberator. Voor fl.1200,- gekocht van "Stoffer" een
plaatselijke Harley grootheid. Samen met Kees Rozenboom beheersten ze toen een
groot deel van de Harley markt in Utrecht. Reviseren was een bijna jaarlijkse onderhoudsbeurt. Je kocht onderdelen voor haast niks dus werd alles gewoon vernieuwd. Ook als het niet echt nodig was. Zo zijn al die Liberator onderdelen dus op gegaan en zijn ze nu zo duur. Ik gebruikte het ding voor mijn dagelijks vervoer naar mijn werk, zomer en winter. Hij stond op de stoep geparkeerd, vaak niet op slot. Wie wilde nou zo'n ding jatten. Iedereen in de Harley scène kende de groene motor met de tank met de witte onderkant. Het enige echt zwakke punt wat ik mij herinner waren de remmen, ze zaten er echt wel op geloof ik, werken deden ze als je flink vooruit dacht. Eén van de weinige aanrijdingen die ik gehad heb was op deze motor. Op een kruising op de Maliebaan in Utrecht. Een "lelijke eend" dacht nog even voor mij over te steken. Die kon worden afgevoerd naar de sloop. Mijn schade was een nieuw wiel, spatbord en de vork moest gericht worden. Heb hem verkocht om een "Zwaantje" te kopen. |
|||||||||
Na
een wat saaie BMW gehad te hebben moest ik weer wat te doen hebben. Ik ging maar
weer gewoon een sleutelbak kopen, weer een Liberator, die kun je met je ogen
dicht in een paar uur demonteren. Althans toen in 1977. Hij was in een onduidelijk legergroen "geschilderd". Daaronder kwam het mooiste chroom te voorschijn. Lang heb ik er niet op gereden. We gingen een huis kopen en geld was er niet, dus wees iedereen naar de Harley. Over mijn lijk, probeerde ik nog....... Het huis kwam er. |
|||||||||
Na
12 jaar gereden te hebben op een heerlijke FLT uit 1982 werd het toch tijd voor
wat anders. Een nieuwe Harley zit er niet in en wat moet ik er eigenlijk mee dus
werd er weer teruggevallen op een oude liefde, de Liberator. Ik had e dus al een paar gehad en eigenlijk zijn dat de leukste harleys om mee te rijden en te hebben. De FLT vond via Marktplaats een gelukkige nieuwe eigenaresse en zij ruilde haar Lib in. Er moest nog het een en ander gebeuren maar dat hoort bij een motor van, toen, meer dan 60 jaar oud. Dit was het uiteindelijk geworden voor dat hij werd ingeruild op een Deuce. |
|||||||||
Dit
is een oude Griek. In 77
naar Nederland gekomen en toen opgeknapt. In een garage gezet en verder vergeten
tot ik hem in 2010 vond. Hij loopt nu weer na heel wat gesleutel. Is allemaal op deze site te vinden, onder op deze pagina staat de link. |
|||||||||
|
|||||||||
De is de laatste aankoop. Een WLC uit 1943 en die heb ik geruild voor een FLHT die bij mij stof stond te vangen. Na een jaar vond hij weer een nieuwe eigenaar. | |||||||||
In maart 2014 kwam er een opknap WLC in mijn hok te staan. Foto van hoe hij binnenkwam. | |||||||||
|
Het
verzamelen van alle gegevens op dese site hebben mij veel moeite, tijd
en geld gekost. Als u iets van deze site wilt gebruiken is het de gewoonte
om daar toestemming voor te vragen.
Collecting this information took me a long time and a lot of energy. When you want to use some, please ask. Always place the name and link of the Condorclub Holland. |