 |
Mijn
aankoop bij Alltimers was een CHANG JIANG. Stond al heel lang op het verlanglijstje maar het kwam er maar niet van. Ik probeerde het nog even met een zijspan aan een
Condor A580 maar dat was geen succes. Die zat aan de verkeerde kant. |
 |
 |
Eindelijk dus een werkend zijspan. Hopelijk 1 zonder al te veel kluswerk. Zijn bouwjaar is 1990 en het is de vraag in hoeverre dat nu klopt. In China worden namelijk op dit moment veel refurbised motoren verkocht. Oude legerbakken die weer opnieuw op de markt komen. |
 |
 |
Het is in ieder geval weer zo'n heerlijke zijklepper met de vertrouwde techniek.
Vier versnellingen en een achteruit, lijkt mij leuk om dat eens uit te proberen. De carburateurs schijnen nogal eens een probleem te hebben met warm worden waardoor hij slecht gaat lopen.
De Russen en de Condors hebben daar geen last van dus ook
dat kijken we even aan. Wel is het zo dat zijkleppers in
verhouding met andere motoren vaak erg warm worden |
 |
 |
Stevige Ural techniek die eigenlijk weer van de BMW R71 afkomstig is.
Geheel in de traditie van de Condorclub
staat op de site de hele geschiedenis te lezen zijn van deze Chinees. |
 |
 |
Aan de bedrading gaat nog gewerkt worden. Dit soort Italiaanse toestanden willen we niet in huis hebben....toch... |
 |
 |
Ja, ja, 266 onvervalste kilometers, tenzij hij aan een nieuwe teller toe was natuurlijk. |
 |
 |
Een enorme 12 volts autoaccu. Als je dan toch de ruimte hebt moet je die ook benutten. Gaat in de toekomst verhuizen naar het bakkie, daar staat hij lekker droog. |
 |
 |
Daar is ruimte genoeg om een accu te plaatsen en de beentjes kunnen gestrekt worden op dit mooie zeteltje. |
 |
 |
Kijk, daar houd ik nou van. Gewoon compleet met gereedschap en vakliteratuur voor onderweg. Voor het geval je geen haast hebt. Topsnelheid is 90 km/uur.
Stom dat ik was verkocht ik de motor iets te vlug. Spijt. Maar er
kwam er gelukkig weer één. |
 |