Sportster XLCR 1977

The Terminal Block Partnumber 70598-77
De bedrading van de XLCR café Racer wijkt op nogal wat punten af van de gewone Sportster. Een vergelijkbaar onderdeel was niet te vinden.
De bedrading van de XLCR komt bij elkaar achter de koplamp en onder de kuip. De draden komen uit in een "terminal block". Partnumber 70598-77. Nergens te vinden behalve dan voor $ 75,-, zonder verzendkosten en maatschappelijke bijdrage.

The wiring of the café racer XLCR differs quite a few from the ordinary Sportster. A similar feature was not found. The wiring comes together behind the headlight and under the cockpit. They ended in a "terminal block". Part Number 70598-77. Nowhere to be found except for $ 75, -
Voor zover ik dat kon achterhalen heeft Harley dit terminal block alleen gebruikt bij een paar modellen FLH uit het begin van de jaren zeventig.

Deze is niet te gebruiken omdat de interne verbindingen anders lopen. Dit onderdeel heeft het nummer 72312-73. Het laatste getal wil zeggen dat het gebruikt is na 1973.

Er is nog een ander model maar daar heb ik geen nummer van.

As far as I could find Harley has used two terminal blocks only in a few models FLH from the early seventies.

This can not be used because the internal connections
are different. This block is the number 72312-73. The last number is, it was used after 1973.

There is another model but I have no number
.
Zat dus niets anders op dan de "verkeerde" maar eens te slopen om te kijken wat er daarbinnen gebeurde.

Nou, dat is niet echt indrukwekkend. Moet wat mee te doen zijn. Zoals te zien is op de foto zijn het niet meer dan wat doorverbindingen volgens een bepaald patroon.
Sat nothing else than use the "wrong" one, but agreed to scrap to see what was happening inside.

Well, that's not really impressive. Must be something to do. As shown in the picture are little more than links from a specific pattern
.
Hier is te zien hoe het hele zaakje uit elkaar valt als je de achterplaat verwijderd.

Here you can see how the whole thing falls apart when you remove the back plate.
Een kopie uit het bedradingsschema, in spiegelbeeld, gemaakt om te kijken hoe de interne verbindingen dan moeten lopen.

A copy of the wiring diagram, a mirror, made ​​to look how the internal connections works.
Na wat creatief knip en soldeerwerk bleek het niet zo moeilijk om het patroon te copiëren.

After some creative cutting and soldering it was not that hard to copy the pattern.
Sommige wat te dunne verbindingen heb ik met wat soldeer opgedikt om geen kortsluiting te krijgen. In de praktijk moet nog blijken of dit alles ook gaat werken. Maar wie niet probeert krijgt nooit wat voor elkaar.

Some thin connections I have been thickened with a little solder to not make them bigger. In practice remains to be seen whether all this will work. But who does not try that never gets done.
Alles weer in elkaar gezet en geklonken met de oude klinknagels. Met een freesje de juiste nummers en verbindingen aangegeven om vergissingen te voorkomen.

Everything put back together and riveted with the old rivets. Used small drills for the correct numbers and links indicated to avoid mistakes.
Hier zit de "terminal block 70598-77" dan in de hele bedrading gestoken.

Here is the "terminal block 70598-77" inserted in the entire wiring.
 
Terug naar de XLCR>>>
 



This site is designed and made
by Ben van Helden copyright on all pages